کد خبر: ۲۳۳۰۵۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
در پایان معاملات چهارشنبه با افت ۰.۵۶ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۷۸ هزار و ۲۶ واحدی قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۶۸ درصدی (معادل   واحد) در پله ۷۳۸ هزار واحدی باقی ماند. فردا شاخص کل در اولین روز هفته چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس،  در پایان معاملات آخرین روز هفته جاری، دماسنج اصلی تالار شیشه‌ای با افت ۰.۵۶ درصدی، معادل ۱۱ هزار و ۷۸۷ واحد از ارتفاع این شاخص در سطح دو میلیون و ۷۸ هزار و ۲۶ واحدی قرار گرفت و شاخص هم‌وزن نیز با افت ۰.۶۸ درصدی (معادل   واحد) در پله ۷۳۸ هزار واحدی باقی ماند.

پیش بینی بورس شنبه 

کارشناسان دو ریسک اصلی بازار سهام تا پایان سال را سیاست‌ها و تصمیم‌گیری بانک مرکزی در رابطه با انتشار مجدد گواهی سپرده خاص 30 درصدی و همچنین عدم اجازه حرکت به دلار نیمایی برشمردند.

با وجود اینکه احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد و دارایی، در هفته گذشته اعلام کرده بود که عرضه این اوراق تمدید و تکرار نخواهد شد، روز سه‌شنبه بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای بر ادامه استفاده از ابزارهای مختلف سیاست پولی از جمله اوراق گواهی سپرده خاص سرمایه‎‌گذاری برای طرح‌‎های دارای بازدهی بالا و پیشران کشور تاکید کرد.

در نتیجه این اقدام، در آخرین روز معاملاتی هفته، بورس تهران جریان معاملاتی پرعرضه‌تری نسبت روزهای پیشین خود تجربه کرد. 

کارشناسان بازار سهام انتظار دارند روند فروشندگان در بورس چهارشنبه، در آغاز هفته پایدار باقی بماند. با این وجود در نیمه دوم بازار ممکن است از قدرت فروشندگان کاسته شود و بازار روی ریل تعادل قرار گیرد.

از سوی دیگر اخبار مرتبط با تجدید ارزیابی نماد اخابر، این سهم را در مرکز توجه فعالان بازار قرار داده است. پالس خبری مثبتی که ممکن است نقش اصلی کاهش سنتیمنت منفی بازار روز شنبه لقب گیرد./تجارت نیوز

پیش‌بینی بورس فردا ۲۷ بهمن ۱۴۰۲

زمانی که اوراق ۳۰ درصدی منتشر می‌شد بارها اعلام شد که نرخ این اوراق فضای بازار سرمایه را ملتهب خواهد کرد، اکنون به نقطه‌ای رسیده ایم که بازار بورس پس از ۳ سال هنوز بازدهی نداشته و هرکسی که سرمایه خود را از این بازار خارج کرده و به بازارهای موازی برده است در این چندسال بیشتر سود کرده است.

در مقاطعی هستیم که دیگر تحلیلگرها نیز در خصوص ارزندگی بازار صحبت نمی‌کنند و به نظر می‌رسد از فضای بازار خسته شده‌اند، اخبار مربوط به افزایش سرمایه نیز بر روی بازار تأثیر نگذاشته است.

قوانین دستوری و فضای حاکمیتی نیز در راستای بورس نیز و لذا براورد می‌شود بازار فردا نیز روند منفی روز چهارشنبه را تداوم بخشد.
 
پیش بینی‌ها حاکی از این است که ارزش معاملات ۵ هزار میلیارد تومانی تکرار شود و تغییرات بازار بین ۵ تا ۱۰ هزار واحد منفی باشد./ایمنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار